Usnesením zastupitelstva obce byla neuvolněným zastupitelům stanovena měsíční odměna za výkon funkce neuvolněného člena zastupitelstva obce. Dalším usnesením zastupitelstva obce byla jmenovaným předsedům kontrolního a finančního výboru stanovena měsíční odměna za výkon funkce předsedy výboru zastupitelstva obce. Obecní úřad vyplácí odměnu oběma zastupitelům (předsedům výborů) pouze ve výši, která byla stanovena za výkon funkce předsedy výboru, přičemž uvádí, že zastupitelstva v minulosti ani současné zastupitelstvo sečtení těchto odměn neschválilo. Dotaz tedy zní, zda je nutné souhrn odměn za jednotlivé funkce (neuvolněného člena zastupitelstva a dále předsedy výboru) schválit dalším jiným usnesením, nebo zda je možné vycházet z § 77 odst. 3 písm. b) zákona o obcích a odměny bez dalšího usnesení vyplácet obě současně.
Neuvolněnému zastupiteli lze dle zákona o obcích při souběhu funkcí poskytnout měsíční odměnu až do výše souhrnu odměn za jednotlivé funkce, konkrétní výši odměny pro neuvolněné zastupitele ovšem schvaluje zastupitelstvo a může při jejím stanovení projevit poměrně značnou kreativitu, omezenou jen maximálními výšemi složek odměn. Jestliže zastupitelstvo platně schválilo jak odměny neuvolněným zastupitelům, tak odměny předsedům výborů zastupitelstva (v souladu s nařízením vlády o odměnách za výkon funkce členů zastupitelstev), mají dotčení zastupitelé (současně vykonávající funkci předsedy výboru) právní nárok na vyplacení obou složek odměn, nevyplývá-li z pozdějšího usnesení zastupitelstva opak – jedná se totiž o složky reflektující jednotlivé (různé, byť související) funkce, přičemž právní úprava umožňuje, jak uvedeno, jejich sčítání. Pokud jim obecní úřad odmítá obě odměny současně vyplácet, bude vhodné projednat tento problém při jednání zastupitelstva. V krajním případě by bylo možné obrátit se i na soud a nevyplacené odměny na obci vymáhat.